Låt oss diskutera det som är viktigast för dig
När du hör av dig, blir vi glada!
Skicka ett meddelande så hjälper vi dig.
Vanliga frågor
Det är många pusselbitar som behöver komma på plats för att kunden ska få förtroende, bli motiverad och köpa digitalt.
Vill du diskutera strategier eller funktioner så går det bra.
Varför anpassa marknadsföringen till kunderna?
Att anpassa kommunikationen till kunderna leder till affärer i större grad än kommunikation som utgår från företaget och dess produkter.
När man byter perspektiv från "Vi är så bra,,," och Våra produkter är så bra..." till "Ni som läser detta har troligen en situation där ni har utmaningar och kanske problem som behöver lösas" och "Ni kan få hjälp på det här sättet..." och i slutändan komma fram till att en viss produkt kan lösa stor del av utmaningen och med viss kundanpassning kan den bli perfekt.
Vad är en köpresa?
En digital köpresa är kundens resa till köp.
Under resan passeras olika hållplatser (sk touchpoints) som formar köparnes upplevelser.
Ofta används köpresan som ett verktyg för att sätta igång ett nytt tankesätt, där du lämnar ditt eget perspektiv från insidan av företaget och försöker förstå kundernas synvinkel.
Kartläggning av den digitala köpresan
Undersöker de interaktioner köparen genomgår digitalt för att designa en optimal digital säljprocess.
Utifrån de insikter som kommer fram kan vi tillsammans skapa träffsäkra tjänster och en enastående upplevelse som möter dina affärsmål.
Vad är storyselling?
Att engagera med berättelser så kunden vill köpa. Copywritern fixar: Rätt ord i rätt sammanhang, rätt stycke på rätt plats och rätt språk för rätt mottagare. Copywritern berättar: Din story. ”Berättelsen” sticker ut och innehåller en lösning på ett problem / tänk deckare. Läsaren/mottagaren blir intresserad och vill veta mer > kontakt etableras > du berättar mer > läsaren/mottagaren vill veta ännu mer > din story förvandlas till sälj = upplösningen.
Story telling blir story selling
Vad är konverteringsoptimering?
Konverteringsoptimering är processen att löpande analysera, optimera och utvärdera din webbplats eller landningssida för att få fler av dina besökare att göra det du vill.
Hur fungerar content marknadsföring?
Content marknadsföring* tillhandahåller värdefullt och relevant innehåll fortlöpande, regelbundet och konsekvent.
Målet att attrahera och behålla en publik i en väl definierad målgrupp med syfte att vinna deras förtroende. Avsändarens kommunikation ska vara värd att ta del av och ytterst driva lönsamma kundhandlingar.
*) Content marknadsföring kallas innehållsmarknadsföring
Vi tar gärna en diskussion hur vi kan hjälpa er. Tillsammans har vårt team kompetenserna att klara alla delar och sätta ihop dem till en utmärkt kundupplevelse. Vi hjälper er bli synliga, sökbara och köpbara så ni når igenom bruset och får fler leads, kandidater och affärer. Du kan lita på att vi tänker på helheten och ordnar alla detaljer. Effekterna blir tydliga och ditt företag växer.